16:38 perckor. A mezőny élén hajózó Safram 7 csomós élénk, északnyugatias szélben halad.
Korábban a mezőny nagy része a déli part közeléből igyekezett Tihany felé, de sokan kis kanyarral haladnak arra. Mindez jobban látszik ebből:
Az élen haladó hajók (Safram, Prevital) versengése.
Nem sokkal ezelőtt az egyik Red Bull-hajó (Red Bull32) lecsökkent szélben 9 csomóval indultak Keszthely felé - közölte Rutai Lili a hajóról.
Balatonszepezdnél a két éllovas, a Safram és a Prevital fej fej mellett haladt, de előbbi rákapcsolt. A Fanyusziról (a MVSz tudósító hajója) közölték, hogy északnyugatias szél élénkült, most 6-7 csomós lehet.
Ahogy az előző posztban írtuk, a mezőny nagy része halad a tihanyi cső felé. Az egyik, a mezőny hátsó felében haladó 30-cirkálóról (Béke) jött info: nyugatias, délnyugatias, gyenge szélben megy a mezőny nagy része a déli parthoz közel. A gyenge szélre jellemző, hogy alig dőlnek a hajók. A szél el van terülve, a Béke (az infót adó hajó) azonban nem a déli partot választja, megpróbál a vízközép felé menni, hátha kapnak egy frissülést.
A közel 700 hajó legnagyobb része még a keleti medencében jár. Íme:
A közel 700 fős mezőny minden tagja elhagyta Balatonkenesét.
Nem a legszigorúbban vett élmezőnyről, azaz nem az első háromról. (A képen szereplő hajók is az mezőny elejéhez tartoznak.)
Az első három (Prevital, Safram, Black Jack) után az Opel Fifty-Fifty, az RSM2 és a Redbull 40 jött ki a csőből. Majd a The Red, az IRF, a HUN3BOGI és a Pauger Evergreen. (Nem hivatalos sorrend.)
A Prevital kormányosáról van szó, aki 13-szoros Kékszalag győztes.
Több mint 600 hajóval, az elmúlt évek legkiélezettebb küzdelme várható az abszolút győzelemért. Soha nem volt még ennyi esélyes hajó és katamarán a rajtvonalon.
A Balatonon az utóbbi években dinamikus fejlődésnek indult a katamarán vitorlázás. Ez a Kékszalagon is érezteti a hatását.
Úgy alakult, hogy hosszú idő után egy átgondoltabb szezont teljesítek az egyik nagyhajós osztályban. Sajnos rá kellett ébrednem, hogy az elmúlt időszak során mit sem változott a helyzet a nagyhajózás háza táján. Nem tudom, hogy ezt csak én látom-e így vagy vannak mások is, de megosztom veletek részletekben, hátha nem látom rosszul. Viszonylagos kívülállóként […]
Tavalyi Szárcsa Kupa után idén a Harcsa Kupával folytatódott a Nádas Kupa Sorozat A hétvégi nagyhajós versenyzők Csopak előtt áthaladó pályájukon a Harcsa Kupa utánpótlás versenyzőivel találhatták magukat szemben. Ez volt a Nádas Kupa sorozat harmadik állomása, ahol többek között a T-Systems támogatásának is köszönhetően 83 többnyire kezdő versenyző állt rajthoz. A […]
A Jeney De Jonghe egység képviselte hazánkat az idei World Sailing Ifi VB-n A 29er osztályban versenyző Jeney Máté és De Jonghe Arthur a kiváló 15. helyen végzett a texasi World Sailing Ifjúsági Világbajnokságon.Ez a verseny a világ legjobb ifjúsági vitorlázóinak seregszemléje, ahol hajóosztályonként minden nemzetből csak egy egység indul. Visszatekintve azt láthatjuk, hogy […]
A BALATON mindig csodálatos, legyen bármilyen is az időjárás, ám a viharokban mégis van valami egészen misztikus.