Földkerülés motorossal

2011.10.12. 14:25  - Beliczay Péter
Rovatok: egyéb, esemény
Kommentek: 0 hozzászólás
Cimkék: good heart, földkerülés, alan pridy
Értékelés:

Nem csak a vitorlások tartanak számon Földkerülő rekordot.

Egy bizonyos úriember, név szerint Alan Priddy másodszor is neki áll, hogy megdöntse a rekordot egy 90 lábas aluminium hajó fedélzetén. Két vízsugár hajtású motor juttatja stabilan 25 csomó környékére a gépest, de a végsebessége 47 csomó.

Priddy elöször 2002-ben.- amikor a rekord 75 nap volt- próbálozott Spirit of Cardiff hajójával. Ez a kisérlet kudarcba fulladt. Azóta egy újzélandi, bizonyos Pete Bethune az Earthrace nevű trimaránjának fedélzetén 61 napra szűkítette az megdöntendő időt.

Priddy nem viccel. Legénységének tagjai Jan Falkowski, aki pszihiáter és motorcsónak versnyző is és az utazási újságíró Clive Tully. Mindketten részt vettek 2002-ben is a kisérletben, Negyedikként csatlakozik hozzájuk Shelley Jory-Leigh aki gyorsasági motorcsónak versenyző.

A Good Heart-mert így hívják a hajót - szokatlan helyen készül.Priddy ahelyett hogy hajóépítőket keresett meg, elment egy acélvázas épületek építésében és forgalmazásában jártas céghez.

Priddy ezt a lépését azzal indokolta, hogy a lehető legprofesszionálisabb hegesztési munkát vszerette volna  a hajón. Másodsorban ez a cég myitott a hajó arculatára és az építési elképzelésekre.

Július végén a hajótest építése befejeződött és az addig fejjel lefelé álló hajót egy acélváz segítségével 180 fokkal megforgatták, hogy a fedélzeti elemek is kialakításra kerüljenek.Maga a test egyik szembetűnő megjelenése a hosszú és keskeny orr és lapos oldala, mely egy modern Dreadnought-hoz teszi hasonlatossá a megjelenését.A test színét a DuPont áltla gyártott speciális vörös festék adja.

Good Heart from Circumnavigation Record on Vimeo.

A hajó technikai paraméterei:

•hossz 90 láb

•Belső szélesség  10 láb

•Külső szélesség 16 láb

•Merülés 30 inch

•Súly 15 tonna

•Üzemanyag kapacitás 30,000 liter

•Hatótáv 5800 NM

•A test vastagsága 8 mm

•Várható csúcssebesség (20 tonna) 47.7 csomó

•Várható utazó sebesség (42 tonna) 24.9 csomó

•Várható átlagsebesség szakaszonként 27.7 csomó

Motorok – 2 x Fiat PowerTrain C13 500. 6 hengeres Diesel. 500 HP @ 2000 rpm

Vízsugárhajtás – 2 x Castoldi Turbo Drive 490 HC

Kormányrendszer – Castoldi electromos / hidraulikusNavigációs rendszer– Raymarine

 

Általános leírás a hajóról előről hátra haladva:


• 80 ft korszerű design. Teljes hozzáférésa  motortérben

• 4 teljes méretű hálófülke a hátsó kabinban külön WC-vel és zuhanyzóval

•  20 ft x 10 ft méretű konyha, és ülőhely 12 fő részére. 1 + 1 vezetési pozíció ás  navigációs pozíció helyzetben.

• 2 db egyágyas kabin teljes méretű ággyal

• WC és zuhanyzó

• Dupla kabin közös létesítmények

• Műhely és tároló

• Lánckamra

A galéria megtekintéséhez kattintson a képre!            

Az útvonal


Az UIM vagyis a Nemzetközi Motoroshajó Szövetség a rekordkisérlethez azt írja elő, hogy mind a Szuezi, mind a Panama-csatornán át kell kellni.És az érkezés és indulás helyének meg kell egyezni.  Priddy az alábbi utat tervezi: Gibraltár, Panama, Honolulu, Guam, Singapur, Gibraltár.  Az időjárás miatt a legjobb időpont a kisérletre a kora március vagy a késő november.

A két komolyabb lassító pont a Panama- és a Szuezi Csatorna lehet, ahol 1 napot szánnak az átkelésre. 2002-ben 15 óra alatt sikerülta Panama-csatornát abszolválni.

Mindennel együtt szeretnék megtenni az utat 50 nap alatt.

A vállakozás weboldala:http://www.circumnavigationrecord.com/

A vállalkozás facebook oldala: http://www.facebook.com/CircumnavigationRecord


  Közösségek
Kiemelt cikkekKiemelt cikkek
Hírlevél feliratkozásHírlevél feliratkozás
hírlevél

Ne maradjon le az újdonságokról!

Az alábbi űrlapon adja meg nevét és e-mail címét.